Sider

onsdag den 19. november 2014

Hæklede stole-sokker

 Som så mange andre har jeg også Eames stole i køkkendet. Forsøgte i starten at sætte filtdupper nedenunder, men de holdt kun meget kort. Derefter forsøgte jeg at hækle sokker til stolebenene af bomuldsgarn, Disseblev dog også hurtigt slidt op. Derefter forsøgte jeg mig med neon-murersnor. Det var en god løsning. Dog holder det ikke evig, men kan på mine stole næsten holde 1 år inden de er slidt igennem. Og nu var det så tid til at få dem skiftet.

Opskrift: se nedenfor. Garn: Nylonsnor købt hos Jakodan.dk  Hæklenål: 3,5 Forbrug: 1 rulle rækker til 12 sokker. Farve: sort 

Sådan gør du:
- Lav Magic ring
- slå 7 fm op i ringen (7m)
- stram til
- Lav to fm i hver m (14m)
- fortsæt rundt med de 14m indtil ønsket højde. 
Mine er ca 5 cm


5 kommentarer:

  1. Det er jo genialt! Bruger du noget for at undgå at de glider af, eller sidder de der bare? ;)

    SvarSlet
  2. Hvor ser det godt ud. Overvejer det også til vores køkkenstole.

    SvarSlet
  3. Smart. Jeg havde ikke lige tænkt på muresnor, det vil jeg prøve. Vi har nemlig også klinker på gulvet og filtdutter virker bare ikke.

    SvarSlet
  4. Hej. Jeg ved godt at dette opslag er nogle år gammel, men da jeg er blevet spurgt om at lave disse har jeg et spørgsmål ang diameter på disse eller diameter på stolebenet. Pfh tak.

    SvarSlet

Dejligt du kiggede forbi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails