Sider

tirsdag den 28. juli 2015

DIY Babynest -tvilling



Min veninde venter tvillinger. Og hvad var mere oplagt end at sy en af de populære babynest's til hende. Har dog ikke kunne finde en DIY til tvillinger, så måtte opfinde min egen ud fra målene på en single jeg har kunne finde rundt om på nettet.

Jeg har overhovedet ikke opfundet den dybe tallerken. Fremgangsmåde er fundet hos:
og

På begge blogs en der en udførlig fremgangsmåde. Så derfor kommer der ikke nogen udførlig beskrivelse til denne DIY.

FORBRUG:
1 m stof (min. 115 cm bredt)
3 m skråbånd.
3,5 m anoraksnor
2 puder med fiberfyld (SLÅN fra IKEA)
5 sæt KAM-knapper
65x65 cm skummadras fra stof2000 (kan bestilles på mål)


Målene er som følgende. I min babynest har jeg valgt at lægge en 65x65 skummadras i som bund, som er 2 cm tyk. Lukningen har jeg valgt at afslutte med KAM-knapper, for at madrassen kan tages ud inden vask. Derfor er der ifht de andre klippetegninger et ekstra ca 7-10 cm stykke som foldes og afsluttes som på et dynebetræk.

 Mit færdig klippede stykke ser sådan ud. Dog er der plads til forbedringer. Skulle jeg lave en igen skulle de to øverste rundinger være større altså mere flade. Så næste gang finder jeg en større rund ting og tegner hjørnet af efter og klipper.

 Her er der i følgende rækkefølge: syet skråbånd på, trukket anoraksnor igennem. Syet kant 15 cm inde, midterstykket foldet to gange og der er trykket KAM-knapper i. Der er kommet fyld hele vejen rundt og siden på hver arm, hvor fyldet er stoppet i er syet yndigt sammen på symaskinen, med en stikning 1-2 mm inde på stoffet. 

 Her kan afslutning på midterstykke med KAM-knapper på og sidesømmen ses.

 Da tvillingerne ikke er født endnu, har vi prøvekørt den med to af Trine's 40 cm dukker, hvilket muligvis svarer godt nok til to nyfødte tvillinger. De øverste rundinger ville jeg gerne ha lavet større så hjørnerne ikke bliver så skarpe som de er blevet på denne demo-model. Nu mangler jeg kun at skummadrassen kommer hjem fra stof2000, så jeg kan aflevere denne rede til min veninde.

GOD FORNØJELSE...



3 kommentarer:

  1. Hej villa_lise de 7 - 10 cm bukker du dem ind , og så sætter knapper i el ? Skal nemlig til at sy den til en veninde. Vh Connie Jørgensen

    SvarSlet
  2. Det kan da ikke være nok stoff, - 1 meter?

    SvarSlet

Dejligt du kiggede forbi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails