Sider

fredag den 6. september 2013

Produktivitet.

Kender i det at fanden lige pludselig tager fat i jer og en masse overskud i ikke troede i havde kommer frem. I mandags skulle jeg egentlig bare lave en madplan for ugen og kigge i køleskab og skabe, hvad der manglede at blive spist. 2 timer senere var der bagt 40 pølsehorn/pizzasnegle, 1 kg saltede mandler og 17 glas jordbær marmelade. Hvad skete der lige der.   
 Bagningen blev sat i værk da jeg havde 3 pakker gær som skulle bruges og en pakke pølser og en pakke hamburgerryg som snart blev for gamle. 
Saltede mandler er et hit hos os og især i trines madpakke som sund slik. Så da jeg havde været  over grænsen for nylig, handlede jeg 1 kgmandler, som er billige i tyskland. 

OPSKRIFT: Overhæld mandlerne med kogende vand, gerne i en glasskål. Tilsæt salt under omrøring indtil vandet er mættet, dvs saltet ikke opløses mere, men bundfælder. Lad dem trække. Hæld vandet fra og fordel mandlerne på en bageplade og bag dem i ovnen v 150 grader i ca 45 min.
 Min første produktion er spist op eller solgt til mine kollegaer. Og alle de jordbær jeg har i fryseren optager en masse plads. Så jeg kogte marmelade af 4 kg, hvilket blev til 17 glas.

OPSKRIFT: Syltesukker + jordbær + blender = VOILA.... SUPER NEMT!
 Og så fræsede jeg da også lige disse to igennem maskinen. Så nu er der åben for bestilling af barnevognspuder igen, efter min lille sy-ferie. Det er veninde bestilling. Skal du også ha bestilt en pude?

2 kommentarer:

  1. Ja jeg skal da lige love for at du har været effektiv. Og hvor ser det hele lækkert ud!

    SvarSlet
  2. Hold da op, du har godt nok været effektiv.
    God weekend.

    Mona

    SvarSlet

Dejligt du kiggede forbi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails