Sider

torsdag den 23. juni 2011

Hjælp mig med min ny-syede kjole...

 Efter besøg af Lena igår og noget stof udveksling, fik jeg blod på tanden idag til at sy denne lækre kjole efter mønster fra MiniKrea. Stoffet er sennepsgul velour med lilla stof til lommer og nakke og lilla tittekanter. Super svært at sy med tittekanter på velour da det er så levende. Men jeg kom igennem. og resultatet er rigtig flot. MEN....
Men.... Halsåbningen er på mystisk vis blevet for lille og Trine kan ikke få den over hovedet og det er her jeg skal ha hjælp af jer sy eksperter. Kan ikke lige gennemskue hvordan jeg fikser det. Regner med at skulle pille ærmer og bærestykke af. Men går ikke igang før jeg har gennemskuet hvordan... Så håber på der er nogen der ude i blogland der kan hjælpe..

7 kommentarer:

  1. der foran hvor de 2 del overlapper hinanden pil den del op og ryk dem mere fra hinanden så bliver hals-delen større ... det er hvad jeg lige kan se du kan gøre ...

    SvarSlet
  2. Jeg er simpelthen en klovn til sådan noget sy-teknisk noget... MEN - kan man ikke sætte en lynlås i nakken? Hmmm.. Bare en tanke herfra =)

    SvarSlet
  3. Tak Helle. Det var også det jeg tænkte, men hvordan rykker jeg dem fra hinanden uden at bærestykkerne kommer til at rynke. Men det er måske den eneste mulighed.
    Sanni- lynlås ideen var helle ikke helt tosset, men det er der ikke nok stof i ryggen til at tage fra til.

    SvarSlet
  4. hmmm du kunne afkort bærestykket uha det er svært at forklare ,men hvis du afkorter bærestykkerne i begge sider der hvor de overlapper hinanden håber du finder en løsning for det er en sød kjole :)

    SvarSlet
  5. Åh noget øv, gider bare ikke sprætte op!

    SvarSlet
  6. Hvor er den blevet fin, men træls at Trine ikke kan få den over hovedet :o(, Jeg er spændt på at hører hvad løsningen bliver, for før kaster jeg mig nok ikke ud i en også ;o)
    God weekend.
    Knus

    SvarSlet
  7. Tror problemet er at den er ment som en t-shirt kjole i strækbart stof. Og nu har jeg syet den med veluor og tittakanter som overhovedet ikke kan gi sig. Tænker det samme som dig helle. Og problemet var heller ikke knap sås tort hvis jeg ikke havde syet den med tittekanter, så havde det været nemmere at sprætte op og korte af.. Det bliver en grim en og ihvertfald noget jeg slet ikke gider.
    Har nok bare mest lyst til at gi den væk til en der har knap så stort et hovede som Trine...
    Men jo Lena er da spændt på om det vil gå galt igen, også hvis jeg syede den i jersey med stræksømme..

    SvarSlet

Dejligt du kiggede forbi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails