Sider

torsdag den 21. november 2013

Strikket vest til Trine

 Jeg har nu fået vesten til Trine færdig. Jeg er ellers ikke den store strikkenørd. Kan følge en strikkeopskrift af middel sværhedsgrad. Men denne gang har jeg kastet mig ud i noget freestyle. På biblioteket har jeg lånt strikkebogen: Børnestrik på pinde 3,5-4 af Lene Holme Samsøe. Her har jeg fundet min inspiration. Jeg har nogenlunde gået ud fra opskriften Violas Vest med antal masker, længde og indtagning til hals. Derudover har jeg brugt strikkestrukturen på Rajas raglan. Derover har jeg eksperimenteret  med at strikke en stjerne i retmasker i midten på forstykket. Synes dog den forsvandt lidt i det øvrige grove strikkestruktur. Så efter en kort afstemning på IG, kom der en palietkant rundt omkring stjernen for at fremhæve den lidt mere. Palietterne er gennemsigtige med lidt perlemorseffekt. Håber blusen bliver et hit til vinter, når de rigtig kolde temperaturer melder deres ankomst. Jeg er ihvertfald super tilfreds. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt du kiggede forbi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails