Nu har jeg i ca 3 år syet mine barnevognspuder på bestilling. Og det er virkelig blevet til en god slat efterhånden som er røget igennem maskinen.
Men på det sidste er der nogle kunder som virkelig har taget pusten fra mig og jeg overvejer virkelig om jeg skal stoppe. Men på den anden side, nyder jeg jo også tiden bag maskinen og jo kan jo koble hjernen helt fra når jeg syr dem.
Hvad gør du når du får klager over de hjemmesyede ting du sælger over nettet.
Første eksempel. En kunde ser et sæt med babytæppe + barnevognspude på min blog og bestiller et magen til. Jeg laver et sæt til hende, hvor jeg bruger samme stof. Klagen går på at det er brugt stof jeg har brugt og hun ikke vil have den. What to do. Tager sættet retur. Men det var jo det samme hun så på billedet…
Andet eksempel. En kunde bestiller en barnevognspude. Klager efterfølgende over at den er for lille til hendes barn. Vil have at jeg tager den retur og syr en ny som er større mod lidt betaling. Oplyser kunden at målene på puden står oplyst på min blog og at jeg kun syr dem onesize og indtil videre ikke har fået klager over størrelsen. Hun havde set en anden i en forretning og denne levede derfor ikke op til hendes forventning. Men der er jo ikke lagt skjul på noget...
Hvad gør du. Det er jo ikke et stort firma jeg har, bare lille mig som vier sin fritid til at sy bestillinger for andre folk. At der så åbenbart kun skal få klager til at spolere denne sy-glæde er kedeligt. Syr lidt endnu. Men overvejelsen om at stoppe er tæt på.
Hej Lise. Jeg forstår fuldt ud klagerne tager pusten fra dig, det gør det også hos mig, når det sker. Der er bare nogen som ikke læser info og derfor vil der (desværre) nok altid være nogen som vil klage, selvom produktet er som beskrevet. Håber da du fortsætter med at sy, når det normalt giver dig så stor glæde :) Kh Pia
SvarSletEj hvor øv. Og hvad er det for nogle ting at klage over. det er så trist at folk Brokker sig. Håber ikke det tager alt sy modet fra dig for det er så fine ting du laver ☺
SvarSletEj hvor øv. Og hvad er det for nogle ting at klage over. det er så trist at folk Brokker sig. Håber ikke det tager alt sy modet fra dig for det er så fine ting du laver ☺
SvarSletÅhhh Lise. Hvor det træls med sure kunder. Har heldigvis kun oplevet det en gang igennem alle de år jeg har syet puder og der gav jeg hende halvdelen af beløbet tilbage, ig hun beholder puderne.
SvarSletMen jeg synes det er et svært dilemma for dig at sidde i.
Det er da irriterende! Jeg tænker at det må være noget med at du laver nogle handelsbetingelser som i andre forretninger. Og så kan du lave en standard tekst du sender til kunden ved hver bestilling, hvor du skriver at de skal læse dine betingelser. Hvad der skal stå i betingelserne kan være noget med størrelse på puden, at stoffet er vasket en gang før syning osv. alt efter hvad klagerne er gået på.
SvarSletDet er bare surt, men nogle mennesker er bare født til at klage, om det er begrundet eller ej. Tror ikke man kan gøre noget ved det desværre, men det er bare så øv når det er kunden egen fejl pga de ikke læser hvad du skriver.
SvarSletDer er altid nogle kunder der klager, selv om det er ubegrundet.
SvarSletHar du 2 kunder der bestiller nøjagtigt det samme, med samme forudsætninger, kan den ene rose dig til skyerne, og give dig max stjerner etc på trust pilot, hvor den anden råber op, skaber sig og er klar til at gå til EkstraBladet, Forbrugerstyrelsen etc,
De har begge fået det de bestilte, varen var identisk da du sendte dem, og tro kopi af den var du har beskrevet her på siden.
Det er ikke muligt at gøre alle tilfredse, der vil altid være nogle der brokker sig. Derfor vil jeg opfordre dig til at nyde alle de roser du har fået. Og gør dit bedste for at tage varen retur, men ikke lade dig diktere af den der reklamere, hvis reklamationen er ubegrundet.
Ideer til at beskytte dig selv
Tag billeder af varerne du sender ud, så du har dokumentation.
God arbejdslyst fremover - Der er rigtig mange der nyder godt af det du holder af at krydre dine fristunder med. Der ikke selv bevæger sig ud i at sy selv :-)
Tak for alle jeres tilbagemeldinger.. Bliver ved lidt endnu.. Ser hvad der sker. Lige nu holder jeg pause med bestillingerne og det nyder jeg, da jeg vier min sy-tid til min nye cover-pro-maskine
SvarSletRegn med at ikke alle vil være tilfredse, og tag varen retur og betal pengene minus porto tilbage, hvis varen er ubrugt,og ryst det så af dig.Det er ikke værd at tage personligt, når du i øvrigt har så mange tilfredse kunder.Lav et sæt fortrydelsesregler, jvf købeloven, og skriv dem i din shop. Jeg synes iøvrigt at dine barnevognspuder er meget flotte. vh Eva
SvarSlet